يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۸۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ : ۱۳ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۰

پندار اکبری از بازیگران سینما،تئاتر و تلویزیون با مدرک کارشناسی بازیگری و فوق دیپلم فیلمسازی ،  عکاسی و تصویربرداری با سریال "زمزمه محبت" در سال ۷۴ به کارگردانی عبدالرضا اکبری وارد دنیای بازیگری شد. او که دانش آموخته بازیگری، کارگردانی و تدوین از آموزشگاه سپیدار نیز است. تا کنون در سریالهایی چون فاصله ها، پنجمین خورشید، سراب، پس از سالها ، ستارخان ، دختری به نام آهو، نفوذ، معراجی ها و نیاز، به ایفای نقش پرداخته است.

جاده فرعی، کاروان ،  گمان، خارج از سرویس، سنگ نوشته ها سخن میگویند، نیز  از جمله آثار کوتاهی هستند که « اکبری »  در مقام کارگردان آنها را در کارنامه هنری خود ثبت کرده . او با بازی در نمایش هایی چون دپوتات ، درخونگاه ، شال و انگشتر ، زن نیک ایالت سچوان، تبحر خود در زمینه تئاتر را نیز به اثبات رساند. « اکبری » میگوید به ایفای نقش در آثار  اکشن و معمایی علاقه مند بوده  و همچنین معتقد است همکاران و فعالان عرصه بازیگری و عوامل تولید بیشتر به دلیل کسب درآمد و امرا معاش اجبارا مشغول فعالیت هستند و همین امر موجب ابتلای آنان  به کرونا شده است . 

در ادامه گفت و گو دیباچه با این بازیگر جوان را می بینید : 

پندار اکبری : مجموعه تلویزیونی "گاندو" اولین اثر در  سبک امنیتی _ پلیسی بود که در این ژانر ایفای نقش کردم  و  به همین علت هم ،حضور در این سریال  را پذیرفتم؛ از طرفی دیگر  هم به شخصه طرفدار این سبک هستم و همیشه دوست داشتم در مجموعه ای که سراسر التهاب و موقعیت های  هیجان برانگیز بوده حضور داشته باشم. 

همکاری با جواد افشار که سابقه درخشانی در زمینه تولید آثار نمایشی دارند در کنار مجتبی امینی تهیه کننده متبحر این مجموعه و همچنین آرش قادری که قصه گاندو با قلم او خلق گردید رغبت حضور در این پروژه را برایم دو چندان کرد . 

بازیگر نمایش "دپوتات" گفت: قطعا بازی در نقش مامور امنیتی نیازمند برخی تمهیدات و شاخصه هایی است که شاید آن چنان به چشم نیاید اما لازم است اعمال شود و از نوع حرکات و رفتار یک مامور امنیتی گرفته تا تمام مسائل مرتبط با این اشخاص با مشاوره خوب و راهنمایی کارگردان ، صورت گرفت و توام با این امر سعی کردم با الگو برداری از برخی آثار فاخر در حوزه پلیسی به نقش نزدیک تر شوم.

او در خصوص وضعیت  نبود پیشنهاد کاری برای بازی برخی هنرمندان و دشواری بازی در وضعیت کرونا افزود:
کلا ما همیشه منتظر هستیم یک بحران به وجود بیاید بعد تازه به فکر نقشه نجات  باشیم تا آن را پیدا کنیم ، هیچ وقت از قبل به این مسائل فکر نمیکنیم و همیشه زمانی که بحرانی به وجود می آید برای برطرف نمودن آن دست به آزمون و خطا میزنیم که این بی فکری ها آسیب جدی به مردم خواهد زد و هنرمندان به ویژه پیشکسوتان نیز از این قائله مستثنی نیستند.

طرفدار سبک  اکشن و معمایی هستم | شیطنت برخی باعث شد مردم، مقابل هنرمندان قرار بگیرند!

بازیگر مجموعه " پنجمین خورشید" در ادامه بیان کرد: متاسفانه با شروع بیماری کرونا خیلی از افراد خانه نشین شدند و خیلی از هنرمندان که درآمد زایی آن ها فقط در این حرفه خلاصه میشد و منبع درآمد دیگری نداشتند، آسیب های جدی دیدند چرا که هیچ گونه حمایتی از آنها نشد و اگر حمایتی صورت گرفته در حد شان هنری آنها نبوده چرا که معتقدم ظاهرا اگر کسانیکه در این زمینه کمک کرده اند در جریان تورم و گرانی در کشور نیستند پس رسما بسته های معیشتی خیلی پر فایده نبوده و نیست و صحبت در باره آن جای تاسف دارد.همچنین برای هنرمندانی که در این ایام صورتشان را با سیلی سرخ نگه داشتن  هیچ زیر ساختی  برای رفع این موضوع وجود نداشته و از همه بدتر متاسفانه هنرمندان در این کشور بزرگ از پس خرج و مخارجشان بر نمی آیند.

اکبری پیرامون واکسن بدون نوبت هنرمندان گفت: ما در این ایام عزیزانی از همکارانمان را به خاطر کرونا از دست دادیم به خاطر اینکه مجبور بودن بدون ماسک سر صحنه حضور داشته باشند البته نه برای دیده شدن، بلکه  برای درآمدزایی و گذران زندگی  ، اما  شیطنت برخی ، باعث شد تا این اتفاقات رخ ندهد و مردم ، مقابل هنرمندان قرار گیرند.

بازیگر مجموعه معراجی ها در ادامه بیان کرد: ساخت برنامه های تلویزیونی، سینما و تئاتر در این ایام به شدت لطمه خورد، سینما ها یکی پس از دیگری در آستانه ورشکست شدن قرار گرفتن، خیلی از افراد در این عرصه کارشان را از دست دادند و برخی ها نیز بنا به حضورشان در آثار هنری به این بیماری مبتلا شدند و متاسفانه هنوز کسی نمیخواهد این واقعیت تلخ را قبول کند که هنر و هنرمند نیز از این بحران آسیب های جدی دیده چراکه شرایط شغلی آنان نیز در زمره مشاغلی محسوب میشود که از خطر ابتلای بالایی برخوردار است.

او در پایان خاطر نشان کرد: پلتفورم ها کاملا تب و تاب بهتری  نسبت به سینما و تلویزیون دارند و مخاطب بیشتری این آثار را همراهی میکند و شاید بزرگترین علل این که گرایش به این رسانه ها بیشتر شده   محدودیتهای کمتر آنان در تولید و ساخت  آثار و به طبع آن خط قرمزهای موجود در پلتفرم ها است  و این مقوله هم در کنارخوشایندی میتواند آسیب های زیادی را به دنبال داشته باشد.


گفتگو از دینا محمدی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳